понеделник, 9 ноември 2009 г.

Сила

Учените отдавана са открили, че силата на мускула е правопропорционална на неговото напречно сечение. Това, както и фактът, че приспособления капацитет на организма е строго ограничен, определя положението, че ефикасността и продуктивната тренировъчна програма трябва да бъде изключително насочена и само към развиването на сила. Следователно, ако искате смесени или никакви резултати – комбинирайте силова тренировка с тренировка за издръжливост. Но, ако целта ви е да развиете мускулите си във възможно най – голяма степен за възможно най – кратко време – тогава тренирайте само и специално за сила.

Когато изтъкнеш това пред културистите, те често възразяват: „Как така да са свързани силата и масата, когато аз познавам момчета с малки мускули, които вдигат по – големи тежести от някои доста масивни хора?”
В случая тяхната грешка се състои в това, че се опитват да подведат под общ знаменател два различни индивида. Фактът е, че човекът с по – малки мускули може да ги увеличи, само като качи сила. По същия начин, масивният човек ще стане още по – голям, единствено ако стане и по – силен. Привидно по – голямата сила на по – слабия човек може да се дължи на наличието на благоприятни фактори, като например яки сухожилия и по – добра нервно – мускулна връзка. Мускулите на по – тежкия човек, макар че са способни да се съкращават по принцип с по – голяма мощ, може да притежават по – малка видима сила поради възпрепятстващи обстоятелства, като по – големи кости, както и факта, че колкото по – обемни са мускулите, толкова по – малко ефикасен става „ъгълът на дърпане”.
Не правете грешката да се сравнявате с другите. Единственият човек, с който е оправдано да се сравняваш, си самият ти. Ти ще станеш по – голям, само ако станеш и по – силен. Дотогава, докато силата ти нараства след всяка тренировка, ти си на прав път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар